Ventas de naron

4 oktober 2017 - Ventas de Narón, Spanje

Vandaag maar 58 km gefietst, maar bergje op en bergje af. De dag begon frisjes maar in de loop van de middag werd het erg warm. Nu nog maar 90km voor de boeg!!
Kom inmiddels een x aantal fietsers dagelijks tegen. Meestal lig ik voor😊of ik haal ze op de berg in echt wel hilarisch. Vooral het Australische stel op vouwfietsen met volle bepakking.
Respect hoor en ook de Hollanders zijn net hier aangekomen.
Ben nu in een dorp met 2 alberques en 3 boerderijen en slaap weer op een slaapzaal.

Gerda je vroeg of het is waarop ik gehoopt had.
Vind het prachtig en ben zeker blij dat ik het bijna gedaan heb maar zou nooit meer alleen zoiets ondernemen. Voel me af en toe best wel eenzaam. Komt denk ik ook omdat ik met Nico ruim 3 weken gereisd heb en dan ineens alleen verder, viel tegen. Zijn heel veel lopers die alleen lopen maar die ontmoeten elkaar makkelijker dan een fietser blijkt. De ontmoetingen die ik heb zijn kort praatje en dan gaat ieder zijn weg.
Voor mij is het niet een spirituele ervaring geweest. Sommige hoor je daar wel over. Het is wel heel uniek en af en toe ontroerend. Heb de meest vreselijke voeten gezien ( al van nature) en dan nog vol blaren. En toch weer gaan. Daar heb ok gelukkig geen last van zelfs niet op de billen.
Heb zeker mijn wauw momenten als je b.v. boven op een berg staat en het is onbeschrijflijk mooi en denk dat heb ik toch maar gedaan op mijn fietsie.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Joke Voogd:
    4 oktober 2017
    Lieve Cor heb respect voor je en begrijp dat je je af en toe alleen voelt maar het is ook uniek wat je meemaakt en je doet het wel klasse hoor. Doe het je niet na
    Laatste loodjes en dan heb je het volbracht. Joke Voogd
  2. Pauline:
    4 oktober 2017
    Lieve Corrie!!! Geweldig. Doe je de laatste etappe in een keer??? Nee toch! Of is gaat het bergafwaarts met je (hihi). Veel sterkte met het laatste stuk. Liefs, Pauline.
  3. Jeannet:
    4 oktober 2017
    🎼Je bent er bijna, je bent er bijna! Maar nog niet helemaal,helemaal 🎼
    Succes , dat laatste stuk nog even doorzetten! GENIET er van xxx
  4. Corrie:
    4 oktober 2017
    Bedankt voor de aanmoedigingen. Doe het in 2x. Morgen grootste stuk en dan vrijdag km of 30.
  5. Corrie:
  6. Nico:
    4 oktober 2017
    Ach spiritueel.... de reis is het doel.toch..? Denk maar aan alle mooie momenten. In prachtige stadjes ,bij gekke mooie mensen (les landes. Poitiers , belgie enz ) ik kan nu reflecteren. Ga jij ook doen. Ben trots op je Corrie. heb je beter leren kennen en jij niet alleen heeeeele goeie fietsmaatjes!
  7. Gerda de Bruin:
    4 oktober 2017
    Al bij de eerste stempel halen gaf je aan dat het doel van deze tocht vooral een sportieve uitdaging zou worden. Nou, dat is het geworden dus!! Toch de nuchtere Haarlemse dus....die ook flink genoten heeft. En flink heeft moeten afzien! Maar je hebt hem uitgereden Cor en dat kun je trots rondbazuinen. Nogmaals, geniet van je laatste dagen en tot over een tijdje....xxx
  8. Henriette konst:
    4 oktober 2017
    Hoi Corrie , ja fietsen of lopen , lopen is een heel andere beleving heb ik gemerkt.
    Maar ook lopend had ik geen spirituele momenten , dat is toch ook heel afhankelijk van je karakter. Well een nog intensere beleving van de natuur en inderdaad meer contacten met de andere lopers.
    Succes met het laatste stuk en doe Jacobus de groeten!
  9. Caroline en Ronald:
    4 oktober 2017
    Je bent een échte kanjer! Wij zijn zo trots op je, geniet van de laatste dagen op de fiets en doe rustig aan.
    Straks kun je lekker in de armen vallen van je zoon en een weekje bijkomen. Dikke kus van ons
  10. Ed louwerens:
    4 oktober 2017
    Nog slechts 2 dagen en dan ga je over de meet, de finish. Je hebt een ongelofelijk knappe prestatie geleverd! Wanneer je terug bent gaan wij onder genot van een borrel je avonturen aan horen! Chapeau!
  11. Mieke Stavenuiter:
    Corrie, Gewéldig..!!!!
    Rustig aan hoor morgen....
    Groetjes aan Thijs en rust maar lekker uit in Santiago..
    Ik vlieg morgen naar huis, heb het heerlijk gehad...mooi weer, gemiddeld zo'n 22-26 graden, heter hoeft van mij niet....
    Dikke kus, Mieke
  12. Rien van Es:
    5 oktober 2017
    Goed gedaan Corrie en nog even het laatste "stukje" Succes en de terug weg heb je mee wind toch!! groetjes uit Leiden.
  13. Corrie:
    5 oktober 2017
    Bedankt en ja morgen nog maar 40km.
  14. LIdy de Bruin:
    5 oktober 2017
    Kan me voorstellen dat je je af en toe eenzaam voelt,maar je hebt het toch maar geflikt.(bijna)Ik vind het reuze knap.
  15. Leticia:
    Lieve Corrie,

Iedereen die dit wonderbaarlijk tocht maakt is voor iets die ze willen vinden(of zoeken naar zichzelf) Jij bent een gezellig mens en is altijd rondom met vrienden of kennissen. Dit is bestemd voor jou om alleen te reizen. En je hebt het gedaan! De eerste week toen Nico weg ging kon je ook zeggen ik stopte ermee. Maar dat deed je niet je ging door en je hebt De alleen zijn overwinnen. Ik en voornamelijk mijn gezin die jou niet kennen hebben een bewondering voor jou. What a spirit!
    kus
    Leticia
  16. Corrie:
    5 oktober 2017
    Bedankt Leticia en tot over paar weken. Heb trouwens wel gespierde armen en benen gekregen 😀
  17. Jenny zijlmans:
    6 oktober 2017
    Hoi Corrie,

Welkom in Santiago, je bent er misschien al, of bijna, petje af hoor.
    Nu genieten en uitblazen, terug kijken op een mooie tocht. Je mag trots op jezelf zijn.
    groetjes Jenny