Santiago de Compostela

6 oktober 2017 - Santiago de Compostela, Spanje

Yes ik ben er. Zou een foto maken bij het plaatsnaambord maar heb die helemaal niet gezien!!! Mijn laatste fietsdag begon koud brrrr vooral bergafwaarts met 47 km per uur!!
Maar vanaf uur of 12 heerlijk warm. Door boerendorpjes heuveltje op en als speedy Gonzales met 47km er weer af, mits het mooi asfalt is natuurlijk, zonder gaten.
En toen Santiago, je ziet de kathedraal al van verre maar dan ineens ben je hem kwijt, geen bordjes niks dus na 3x vragen kwam ik via hele steile straatjes ( geen probleem voor mij) bij de kathedraal. Andere pelgrim foto van mij laten maken. Bleek later dat ik aan de achterkant stond. Het bewuste plein zag ik pas later. Lekker slim hè?
Na een uur in de rij heb ik ook mijn credentional of te wel soort diploma en na kopje koffie gedronken te hebben bij de Nederlandse Huiskamer van St. Jacob naar mijn allerlaatste albergue, die er trouwens keurig uitziet. Ben inmiddels gewend aan slaapzalen.
Mijn fiets ingeleverd. Wat heeft hij het goed gedaan, heb 1 keer de banden op laten pompen en dat voor 2667km!!! Echt blij met die fiets.
Morgen komt Mathijs me ophalen en dan gaan we via Oviedo, waar vrienden van hem wonen naar zijn huis. Daar blijf ik tot 14/10 en vlieg dan terug.
Moet wel de hele week of mijn trainingsbroek of mijn afritsbroek met t shirt 1, 2 of 3 aan en ben ze goed zat.
Bedankt voor de geestelijke ondersteuning allemaal en misschien krijgt Mathijs er nog wat filmpjes op. Groetjes Corrie

1. Laila:
    6 oktober 2017
    Gefeliciteerd! You did it!
  2. Anja s:
    6 oktober 2017
    Gefeliciteerd , je bent een topper :)
  3. Teun & José:
    6 oktober 2017
    Tjeetje Cor, wat zijn we suuuuuuper trots op je!!! Fantastisch wat je gepresteerd hebt en wát een doorzettingsvermogen....
    Ik zie ons nog zitten bij het Rosenstockhuysiehuis. Toen stond je nog aan het begin en werd je gevoed met verhalen van mensen die de pelgrimstocht al gedaan hadden. Nu, een aantal weken later, heb je je eigen verhalen (met tips & adviezen) die jij weer kunt overbrengen naar diegenen die dezelfde tocht nog moeten gaan afleggen.
    Laat je lekker verwennen door Thijs en we zien elkaar volgende week weer.
    Dikke felicitatiekussen van Teun & José xxx
  4. Marian:
    6 oktober 2017
    Top Cor, je hebt het toch maar geflikt!
    Ik heb je reis gevolgd en neem me petje af voor je! 😘
  5. Marc Van Essen:
    6 oktober 2017
    Toppie, gefelici 💐🥉🥇je hebt het toch maar geflikt
  6. Pauline:
    6 oktober 2017
    Yes!!!!! Wat goed. Gefeliciteerd met jezelf. Wat ben ik blij voor je. Tot gauw!!! Pauline.
  7. Ludy:
    7 oktober 2017
    She made item! She did it!
  8. Jenny van Elk(zus van ans):
    Gefeliciteerd.

Knappe prestatie.
    Ik heb je ook al die weken gevolgd.
  9. Leticia:
    Huphuphup!!! Gefeliciteerd!!! Corrie
    Leticia 👄💋
  10. Wim:
    7 oktober 2017
    Gefeliciteerd en lekker rustig aan de komende dagen.
  11. Caroline en Ronald:
    7 oktober 2017
    Corrie, je hebt goud! Proficiat, cum laude geslaagd, want een doorzettingsvermogen heb je en je kunt een boekje schrijven zoals Jelle Brandt Corstius, As in de tas! Je hebt talent om te schrijven, zo komisch! Dikke kus Caroline en Ronald
  12. Jacqueline:
    7 oktober 2017
    Lieve corrie, wat fantastisch!! Mijn complimenten. Je zal merken dat het je zeker wat gebracht heeft, maar dat zal je misschien pas merken over vele weken of maanden of jaren. Wij hebben genoten van je verhalen! Misschien toch gaan schrijven?
    Zoals je schrijft zie je het ook voor je! Dikke kus van ons!
    Ga lekker genieten van je zoon!
  13. Helen:
    7 oktober 2017
    You did it!!! Hoe stoer is dat......Corrie, super prestatie! Dat pakt niemand je meer af. Geniet van je dagen bij Mathijs.
  14. Paul:
    7 oktober 2017
    Corrie gefeliciteerd, een ervaring rijker. Zo'n tocht getuigd van goed zitvlees en doorzettingsvermogen, en misschien nog wel spiritueel vleugje. Geniet ervan.
  15. Lia:
    Trots op je !
    Geniet van je weekje bij mattheis 😘
  16. Nico:
    7 oktober 2017
    Piece of cake.... met regelmatig een steentje erin he. Dat je het gluten vrij hebt gedaan vind ik knap. Maakte de keus in dineren wel wat beperkt! En zoals we weten... dat doet ze graag. Gek om dan plotseling zonder fiets te zijn. Niks meer inpakken. Daar sta je dan met je zwarte valiesje slobberbroek en verwassen t shirt.
    Lekker lunchen met Matthijs en tot gauw!
  17. Wim en Nelleke van Es:
    7 oktober 2017
    Ha Corrie, gefeliciteerd super knap gedaan hoor!! Je bent een echte doorzetter!!
    En dan het laatste stuk in je uppie, dikke pluim!!
    En ja die fiets, een keer de banden moeten oppompen, top kwaliteit!
    Nu lekker bijkomen, afkicken van het fietsen etc en hele gezellige dagen met je zoon!

Lieve groetjes van ons
  18. Rien van Es:
    7 oktober 2017
    Gefeliciteerd Corrie en knap gedaan hoor 👏 Geniet van je prestatie samen met je zoon 🎉
    Hartelijke groetjes Mieke & Rien 🌞
  19. LIdy de Bruin:
    7 oktober 2017
    Grote klasse Cor,doe het je niet na.En nu afkicken.Misschien een Bermuda en een t-shirt kopen,als het budget het toelaat.Veel plezier met Thijs.Liefs Lidy
  20. Marga:
    7 oktober 2017
    Gefeliciteerd. Een super prestatie waar je trots op mag zijn!
    Nu nog even uitblazen samen met Matthijs
  21. Mieke schuit:
    7 oktober 2017
    "Missie" volbracht....superprestatie.....heerlijke tijd toegewenst met je lieve Mathijs## XX
  22. Ed louwerens:
    7 oktober 2017
    Chapeau Corrie, wat een prestatie, wat n doorzettingsvermogen, vooral nadat Nico weer naar huis was vertrokken, alleen door!!! Ik denk dat je de komende dagen echt gaat beseffen wat je gepresteerd hebt. Nu ontspannen samen met Thijs.
  23. Ans:
    7 oktober 2017
    Kanjer you did it. Superknap. Nu nog een weekje lekker genieten en je laten verwennen.
  24. Mieke van Es:
    7 oktober 2017
    Wat een superprestatie Corrie!, gefeliciteerd! Ook nog de helft in je eentje afgelegd, je bent een echte doorzetter hoor!
    Geniet van je dagen met je zoon!
    Lieve groetjes
  25. Joke Voogd:
    7 oktober 2017
    TOPPER je hebt het gedaan Klasse hoor en jij bedankt voor de foto's en de verslagen.
    En nu genieten van even niet fietsen
  26. Mirjam & co:
    7 oktober 2017
    Buurvrouw je bent een ongelooflijke topper. Wat geweldig dat je dit hebt gedaan! Geniet lekker verder en kom heel terug
    Groeten van Miriam, peter, Sem en matys
  27. Kim:
    7 oktober 2017
    Gefeliciteerd speedy Cornelia!!!! Trots op je!
    Geniet met t kind ❤️ Xxxxxx
  28. Margo en Ton:
    7 oktober 2017
    Dat heb je maar mooi gedaan! Nog een fijne week bij Matthijs en tot ziens.
  29. Peter en henk:
    8 oktober 2017
    wat een geweldige reis, een die je nooit meer vergeet.
    je ziet maar, met doorzettingsvermogen kom je overal.
    ik hoop dat deze pelgrimstocht je gebracht heeft wat je hoopte
    gefeliciteerd en we zijn trots op je!!
    peter en chris
  30. Gerda de Bruin:
    8 oktober 2017
    Nou Cor, weinig toe te voegen aan alle berichten hiervoor! Je hebt het geflikt, en gaat zeker terugdenken aan deze indrukwekkende tocht als je weer terug bent in je huisje in de Molenaerstraat! Vooralsnog nog lekker bijkomen bij Mathijs en leven met een auto en je eigen benen. Zal ook vreemd zijn, weer te wennen aan normale dagen zonder fiets en zonder fietsroute....die mag je nu helemaal zelf bepalen 😀! Geniet ze en tot gauw...😘😘😘
  31. Jeannet:
    8 oktober 2017
    Corrie, goed gedaan hoor, gefeliciteerd met het volbrengen van je pelgrimstocht !
    Nog een hele fijne week in Portugal toegewenst. Nu relaxen ! 🍷☀️💐👋
  32. Jenny zijlmans:
    8 oktober 2017
    Hoi Corrie, je hebt een top prestatie geleverd.
    2667 km. in je benen, dat wordt afkicken. Nog een prettige week met Mathijs, tot ziens.
    Groetjes Jenny
  33. Martine:
    13 oktober 2017
    Fantastisch! inmiddels ga je al weer bijna naar huis, nagenieten met alle foto's en verhalen. groetjes Martine