Loire

9 september 2017 - Château-Renault, Frankrijk

Gisteren en vandaag o.a. langs Loire gefietst. Vooral gisteren stond er een straffe tegenwind, Vandaag was dat iets minder maar wel koud. Ga een muts en handschoenen aanschaffen want vooral vroeg in de ochtend ( we starten rond half 9) is het koud niet normaal. We zijn nu voorbij Vendome, leuk stadje trouwens, en zakken gestaag af naar het hopelijk warmere zuiden. Verder nog geen andere pelgrimgangers ontmoet. Het is trouwens hier overal behoorlijk uitgestorven. We passeren dorpjes waar geen levende ziel is te bekennen, dat blijft ons verbazen waar is iedereen?
Nu logeren we in een eenvoudig hotel, gisteren in een heel leuk relais waar we de beschikking hadden over een grote keuken met alles erop en eraan.
Groetjes maar weer.

1. Lia:
    9 september 2017
    Heb bewondering voor je, cockie!
  2. Jeannet:
    9 september 2017
    Kan je je toch niet voorstellen , dat je nu al handschoenen nodig hebt, maar in Nederland lijkt 't soms ook al herfst, wind en regen,alleen nog niet zo koud. Hoe lang fietsen jullie nu nog samen, voordat Nico weer terug moet, begint al op te schieten denk ik...spannend hoe je reis dan gaat ervaren. Heel veel succes verder en warme groeten uit Holland xxx
  3. Pauline:
    10 september 2017
    ik zal duimen voor warmer weer. Hier hoefden jullie voor het weer trouwens ook niet thuis te blijven. Vrijdag overdag en snachts is er bij mij in de tuin 80 liter regen pervierkante meter gevallen!!!! Dus houd het daar maar droog. En vergeet niet te genieten. Bikels zijn jullie. Hoe is het met de zadels gesteld?
  4. Corrie:
    10 september 2017
    Prima niks geen last meer alles afgehard😀
  5. Marga:
    10 september 2017
    Ik kan me ook herinneren dat wij in die omgeving door heel veel dorpjes kwamen zonder een levend wezen te zien.Pas wat zuidelijker schijnen er ook wat meer terrasjes op te doemen.Op dit moment bestaat onze vakantie uit wandelen van terras naar terras bij ruim 30 graden
  6. LIdy de Bruin:
    11 september 2017
    Ja Cor,tussen 12 en 3 zijn alle winkels gesloten.Dan eten de fransen warm en doen daarna een tukkie.Jullie schieten al op.Knap hoor.En nu op naar het warmere zuiden.Goede reis.
    Liefs Lidy