St. Jean pied de port

21 september 2017 - Saint-Jean-Pied-de-Port, Frankrijk

Heb al 3 dagen niets op de blog gezet omdat gisteren in het dorp geen internet verbinding was. Dus even wat opdates. We hebben overnacht in Dax. Gisteren is Nico daar op de trein gestapt naar Bordeaux en we balen er ontzettend van dat we de reis niet samen af kunnen maken. Is voor mij heel erg wennen om nu ineens alleen te fietsen, en straks b.v. in mijn eentje te eten. Gisteren heb ik voor het eerst overnacht in een gite. Er waren nog 3 anderen, franse lopers. Er was ook een soort huismoeder en die heeft voor ons gekook ( voor mij aardappelpuree ipv pasta). Ook vanmorgen stond het ontbijt klaar en om 8.45 zat ik alweer op de fiets. Inmiddels aangekomen in St.Jean Pied de Port na een mooie fietstocht.
Morgen ga ik dan de Pyreneeën over. Heb nog geen enkele fietser ontmoet. Sterft hier wel van de lopers. Mijn buurvrouw in deze gite komt uit Haarlem. Maar gaat morgen opweg naar Nederland.

1. Gerda de Bruin:
    21 september 2017
    Lieve Corrie, hoop voor jou dat je snel wat fietsers tegenkomt nu Nico terug naar huis is. En anders bel je Matthijs (en Sas) om het laatste deel met je op te fietsen...:). Maar nu even serieus: hartstikke veel succes en vooral plezier bij het tweede deel van de reis zonder Nico. Even schakelen en misschien valt het mee of wordt het alleen maar leuker...veel liefs van ons en een dikke knuffel!! xxx
  2. Mieke Stavenuiter:
    Corrie: je kunt het!!!!
    Is nu effe moeilijk, maar het komt goed!!!!!
    Houd je taai!!!
  3. Teun & José:
    21 september 2017
    Lieve Cor, kan me voorstellen als je samen al zo ver bent gekomen je het ook samen af wilt maken. Jammer dat Nico weer terug is naar Nederland maar je bent een sterke vrouw met karakter dus alle vertrouwen in je!!!
    We gaan hier in ieder geval duimen voor je tocht in de Pyreneeën 🤞🏼🤞🏼
  4. Ans:
    21 september 2017
    Lieve Corrie. Het moment waarvan je wist dat die ging komen is nu aangebroken. Nico terug naar huis en jij alleen verder naar Santiago. Ik wens je onwijs veel succes met het laatste traject. Je kunt het en het gaat je lukken.
    Liefs Ans
  5. Caroline en Ronald:
    21 september 2017
    Het lijkt ons ook erg moeilijk om zo alleen verder te gaan, maar jou kennende ga je door met je avontuur en heb je gelukkig ook je "noodpakketje" bij je!! We zijn trots op je! Liefs, Caroline en Ronald
  6. Wim en Nelleke van Es:
    Ha Corrie,
    Dat is wel eventjes wennen en omschakelen om nu zonder Nico deze bijzondere fietstocht af te gaan maken, natuurlijk ook heel jammer voor Nico, maar je bent een echte doorzetter zo te lezen, het gaat je helemaal lukken, wordt een extra grote prestatie!! Lieve groetjes
  7. Corrie:
    21 september 2017
    Bedankt voor de aanmoedigingen!!
  8. Pauline Melis:
    21 september 2017
    Corrie, jij hebt het in je om deze stappen te maken naar je einddoel. Even diep inademen en langzaam door de neus uit.... Wat zal je straks trots op jezelf zijn. Wij zijn het al op jou en hebben alle vertrouwen in je!! Go meid XX
  9. Pauline:
    21 september 2017
    hou vol Corrie. je zult verschrikkelijk trots zijn op jezelf. hoeveel km nog? liefs Pauline.
  10. Mathijs:
    Hee mam,

Succes in de Pyreneeën! Bel maar als je het even niet meer trekt!
  11. Jenny zijlmans:
    Hoi Corrie,
    Ben inmiddels weer thuis, er zijn inderdaad meer wandelaars, dan fietsers, als je ziet hoe die aankomen. Het is een hele happening, als je Santiago bereikt hebt. Dat geeft je een kick. Als je dat in gedachten houdt, fiets je een stuk makkelijker, hahaha.
    Maar je kan het, al is het minder gezellig, zonder Nico. Het weer wordt alleen maar beter.
    Sommige mensen, namen ook een stukje de trein. Hou vol, jij komt er ook, succes en de groetjes Jenny
  12. Lia:
    21 september 2017
    Kom op cockie, je bent nu al zover. Er komt wel n maatje!
    Succes! 💋💋💋
  13. Kim:
    Cor! Dit kan jij! En ik kan dat weten. Geniet!! X
  14. Nico:
    22 september 2017
    hallo allemaal. Ben weer thuis. Was een fantastische ervaring. Veel ups en maar af en toe een down. 3 1/2 week samen fietsen heeft ons dichter bij elkaar gebracht! Zou noch weken door kunnen fietsen. En dat geldt ook voor Corrie! Inmiddels een ijzersterke conditie. We hebben het er veel over gehad hoe ze het beste verder kan. Natuurlijk mist ze onze gesprekken onderweg. Maar moed heeft ze al genoeg. En na de Pyreneeën col begint het aftellen. Op weg naar compostella, Matthijs en naar huis.
  15. Anja ter maaten:
    22 september 2017
    Succes Corrie super veel respect voor je prestatie. Leuk om je blogs zo te volgen. Go for it😘
  16. Marga:
    22 september 2017
    Zal best even moeilijk zijn om alleen verder te gaan.
    Wel een super ervaring en het gaat je zeker lukken.
  17. Peter en henk:
    ha die corrie
    je bent al zover, het laatste stuk zal echt wel lukken!!
    je bent een doorzetter dus wij hebben vertrouwen in je.
    je komt nu in het mooiste stuk { wat natuur betreft }
    wie weet kom je nog leuke mensen tegen waar je ook wat
    mee kan eten
    wij wensen je sterkte zo op je eentje en denken veel aan je.
    peter en chris
    p.s. heeft jouw fiets al een naam??
  18. Corrie:
    Truus😂