Samos

3 oktober 2017 - Samos, Spanje

Zowel gisteren als vandaag een hoge berg moeten nemen met lange afdaling, gisteren steile stukken en 16km afdaling. Vandaag iets minder steil 12 km dalen.
Voel de spieren wel nu ook mijn handen van het remmen.
Heb nog maar 135km te gaan en heb vrijdag met Mathijs afgesproken in Santiago.
Ga het dus morgen echt rustig aan doen niet meer dan 50km.
Hier trouwens schitterend weer graad of 30. In de ochtend fris op fietsje en dan warmt het langzaam op. Ken nu aan aantal fietsers die ik steeds weer tegenkom bergopwaarts ga ik ze voorbij en zit ik ergens op terrasje zie ik hun weer voorbij komen.
Na 3 nachten op een slaapzaal Heb ik nu weer een kamer voor mezelf genomen.

Gisteren geslapen in authentieke herberg maar wel oude zooi met wel 40 mensen daar gegeten aan 2 lange tafels, Cornelia ( zo noemen ze me hier) kreeg deels ander eten ivm de gluten. Onvoorstelbaar hoeveel verschillende nationaliteiten er dan aan tafel zitten. Bulgaren, Hongaarse, Australiërs, Nieuw Zeelandse, Duitse, Colombiaanse, Spaanse en ik dan en dan weet ik van 25 niet waar ze vandaan komen.
De natuur is hier schitterend. Soms zat ik boven de wolken.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Pauline:
    3 oktober 2017
    Wat zul je blij zijn dat het nu afzienbaar is. Ik ben zeer trots op zo'n vriendin !!!! Nu heb je ook een soort van maatjes. Blij dat je doorgezet hebt?? Een mooie dag morgen. Pauline.
  2. H. J. H. Kamerling:
    3 oktober 2017
    Je gaat super zeg. Fijn dat je nu lekker weer hebt en meer medestanders hebt op de fiets. Nog effekens volhouden en vrijdag Matthijs in je armen sluiten
  3. Kim:
    WoW Cornelius je bent er bijna!!! Hou vol en geniet! Xxx
  4. Jenny zijlmans:
    Hallo Corrie,
    Wat goed van jou, nog even en het is voor elkaar, fijn dat het weer meewerkt.
    Leuk dat Matthijs er vrijdag is, om je intehalen.
    Succes, groetjes Jenny
  5. Gerda de Bruin:
    3 oktober 2017
    Bijzonder dat je nu je laatste dagen in gaat en dat de tocht er dan op zit...ik hoop dat hij je heeft opgeleverd wat je gehoopt had. In ieder geval een afronding met echt mooi weer en veel contacten. Geniet van de laatste loodjes en de tijd bij Thijs! Dikke kus en liefs van ons...x
  6. Nico van Es:
    3 oktober 2017
    Sta ik niet van te kijken hoor. Heb na drie en halve week en 1700 km wel begrepen dat ze het red! Was best zwaar in het begin toen ik terug ging he. En je vond het gewoon leuker met zijn tweeen. Toch het beste eruit gehaald en veel momenten van vreugde gehad. Weer een berg beklommen, weer een afdaling overleeft. Weer de prachtige natuur ondergaan. Mede "strijders" onderweg ontmoet. Te voet en op de fiets. Uit de hele wereld.
    Blijft gewoon een unieke ervaring.die pakken ze je niet meer af!!
  7. Andre verbaan:
    3 oktober 2017
    Oei, oei; de laatste lootjes. Het lijkt wel steeds leuker te worden. Moet nog even uitzoeken waar Sint Jacob allrrmaal patroonheilige van is. Maar zo'n bedevaart schijnt heel wat op te leveren. X
  8. Jeannet:
    4 oktober 2017
    Spannend Cornelia: JE BENT ER BIJNA ! Heerlijk warm weer lees ik, geniet er van en ervaar het allemaal maar. Sterkte met het laatste stukje...is niets vergeleken met wat je al gedaan hebt!
    Fijn dat Thijs je gaat " binnenhalen".
    De bewondering voor je prestatie neemt alleen maar meer toe, groetjes!
  9. Marga:
    4 oktober 2017
    Zo trots op je. Geniet van de laatste dag
  10. Ed louwerens:
    4 oktober 2017
    Hi bikkel, na vele dagen van ontberingen en afzien is de finish in zicht. Gelukkig is het weer nu top, lekker warm en zon! Dat zal je intocht in Santiago nog mooier maken. Geniet van je
    weerzien zijn met Thijs, laat je emoties maar gaan!!!
  11. Mieke schuit:
    Hoi schone zus,
    Wat schrijf je leuk en duidelijk je verhalen/belevenissen op....beknopt, maar toch duidelijk genoeg om een goede indruk te krijgen van je tocht. Ik was natuurlijk ff weg begin september en had daarna alles doorgelezen (dacht ik), maar mij is ontgaan waarom Nico er niet meer bij is. What happened??
    Heel veel moois met het einde van je tocht en het weerzien met Mathijs. Doe m maar de groetjes van zn tante. Wat zal je blij zijn.....liefs van mij XX
    Alle goeds voor nu en straks
    Hasta la proxima vez aqui en Holanda
  12. Corrie:
    4 oktober 2017
    Nico moest weer aan het werk Mieke